E-COMMERCE: 6 POMYSŁÓW NA POST

  • Zajmujesz się fanpage sklepu internetowego i brakuje Ci pomysłów na posty?
  • Starasz się jak możesz, a Twoje posty wciąż zgarniają po 3 lajki – od Ciebie, innej osoby z firmy i od Twojej mamy?
  • A może po prostu czujesz, że brak Ci wiedzy na ten temat i szukasz drogi na skróty?

 

Sprawdź 6 gotowych pomysłów na posty, z których korzystam na co dzień w pracy. To rozwiązania gotowe do wdrożenia od zaraz!

Wszystko czego potrzebujesz to: wolne 8 minut i otwarta głowa.

Miłego czytania! Ania Wojtalik

 

 

1. WYPUNKTUJ WYRÓŻNIKI MARKI

Użyj swojej najsilniejszej broni! W końcu to kluczowe, aby komunikować właśnie to, co wyróżnia Twój produkt na tle konkurencji.

PRZYKŁAD:

Załóżmy, że sprzedajesz kosmetyki. Zobacz, o czym możesz napisać:

Przykład: e-commerce z kosmetykami

  • większy wybór/asortyment od konkurencji
  • indywidualne podejście do klienta i konsultacje z kosmetologiem
  • wyjątkowe właściwości/składnik, który masz opatentowany
  • nowoczesna technologia, z której korzystasz

#tip1: Spisz sobie wszystkie wyróżniki Twojej marki – każdy z nich jest świetnym materiałem na post!

2. ROZWIĄŻ PROBLEM

– Zastanów się kto jest Twoim klientem idealnym i określ precyzyjne swoją grupę docelową.

– Wejdź w skórę swojego klienta i zastanów się, z jakimi problemami boryka się na co dzień.

– Jakie ma bóle?

PRZYKŁAD:

Przyjrzyjmy się tym razem sklepowi z zabawkami dla dzieci. Czyli pod lupę bierzemy bolączki rodziców – to oni kupują zabawki swoim dzieciom. Rodzic może bać się, że:

Przykład: e-commerce – sklep z zabawkami

  • jego dziecko będzie odstawało od rówieśników/nie będzie wystarczająco mądre → pokaż zabawki edukacyjne
  • spędza za mało czasu z dzieckiem/rodzeństwo spędza mało czasu razem → pokaż gry familijne i wypunktuj zalety takiego spędzania czasu/gier
  • dziecko podczas zabawy zrobi sobie krzywdę → pokaż, że zabawka jest bezpieczna, pokaż uśmiechnięte dziecko bawiące się nią, potwierdzenia/certyfikaty bezpieczeństwa
  • kupi kolejną zabawkę, którą nie będzie się bawić dziecko i wyda niepotrzebnie pieniądze → pokaż opinie zadowolonych klientów, zdjęcia bawiących się dzieci, rozważ kampanie influencerską

#tip2: Czujesz już ten kierunek, prawda? Wystarczy tylko rozwiązać problem – to takie proste!

3. DAJ WARTOŚĆ

– Posty produktowe i ofertowe wydają się super, bo możesz pokazać swój produkt światu. I choć ciężko czasem w to uwierzyć – to odbiorcy nie będą zainteresowani czytaniem po raz 5 w miesiącu o tym samym rowerze.

#arcyważne: Twoi odbiorcy nie korzystają z mediów społecznościowych po to, aby przeglądać katalogi produktowe wszystkich firm świata. Tylko dlatego, że szukają tu wartości dla siebie.

PRZYKŁAD:

Na tapet bierzemy e-commerce z rowerami. Takimi wartościami mogą tutaj być:

Przykład: e-commerce z rowerami

  • porady w formie check-listy jak dbać rower od serwisu do serwisu
  • pokazanie różnic pomiędzy gravelem, rowerem górskim, a trekkingowym i wskazanie zastosowania
  • kod rabatowy → to także świetny rodzaj zachęty do obserwowania profili
  • wskazanie dodatków, które ułatwią życie rowerzyście – sakwy, uchwyt na telefon, okulary, mocne światła
  • pokazanie przykładowego treningu dla osoby
  • tutorial z wymianą dętki dla początkujących

#tip3: Dobrym pomysłem jest przygotowanie treści edukacyjnych na blogu. Można wtedy robić zajawkę na fanpage i linkować do strony.

Efekt? Nie tylko budujemy społeczność, ale też zbieramy bazę pod remarketing!

4. SPOŁECZNY DOWÓD SŁUSZNOŚCI

– Twój sklep działa od niedawna?

– Nie ma zbudowanej marki i martwisz się, że ludzie będą bali się z niego zamawiać?

PRZYKŁAD:

Załóżmy, że chodzi o damską odzież: bieliznę, piżamy.

Przykład: e-commerce odzież damska / bielizna

  • pokaż opinie dot. produktu – wysokiej jakości materiał, wyjątkowe i kobiece kroje → te wszystkie wyróżniki podkreślone w opiniach zadziałają na Twoją korzyść
  • wskaż także opinie dot. sklepu – miła obsługa klienta, szybka wysyłka → to podstawowe rzeczy, które sprawdzają Twoi potencjalni klienci
  • repostuj – udostępnij u siebie na profilach lub na łamach stories zdjęcia klientów z Twoimi produktami → taki zabieg dodatkowo sprawi, że Twoi klienci poczują się docenieni
  • rozważ kampanię influencerską → tutaj korzyści jest sporo: od możliwości dotarcia do sprecyzowanej grupy odbiorców, przez otrzymanie rekomendacji po nawet materiały, które możesz wykorzystać później na swoich social mediach i w reklamie w innych miejscach.

#tip4: Jeśli nie masz zbyt wielu opinii – zachęć do pozostawienia jej specjalnym rabatem na kolejne zakupy!

5. ANGAŻUJ

– Posty angażujące to świetny sposób, aby zaprosić swoją społeczność do interakcji. Bo w końcu interakcje wpływają pozytywnie na algorytm.

– W efekcie nie tylko zacieśniasz więzy z odbiorcami, lojalizujesz obecnych klientów, ale przede wszystkim zwiększasz zasięgi publikacji.

PRZYKŁAD:

Weźmy dla przykładu tym razem sklep z artykułami dla zwierząt:

Przykład: e-commerce artykuły dla zwierząt

  • przygotuj post konwersacyjny i poproś o dokończenie zdania np. „mój pupil ma na imię…” – budujesz kulturę komentowania i pokazujesz, że nie zależy Ci wyłącznie na sprzedaży, tylko na Twoich odbiorcach → gwarantuję Ci, że dobrze zadane pytanie zdziała cuda!
  • zorganizuj konkurs → internauci bardzo chętnie biorą udział w takich akcjach
  • przygotuj psiego mema → nie bój się czasem spuścić z tonu
  • walka na reakcje – zapytaj odbiorców o to, jakie mają pupile w domu i pokaż np. psa, kota, królika i rybki. Do każdego zwierzaka zaproponuj obok reakcję. Zobaczysz, że zbierzesz wiele reakcji, a jak poprosisz jeszcze o zdjęcie pupila w komentarzu lub wskazanie zwierzaka, jakiego nie wymieniłeś – posypie się lawina komentarzy.

#tip5: Pamiętaj, że możesz zaprosić do polubienia swojego fanpage na Facebooku każdą osobę, która zareagowała na Twój post. Zrobisz to klikając w liczbę like’ów i następnie przy każdej osobie “zaproś”. Dzięki temu zwiększasz liczbę fanów na profilu firmowym.

6. POSTAW NA VIDEO

  • Statystyki, raporty i badania z ostatnich czasów jasno dają do zrozumienia, że format video jest bardzo angażujący.
  • Otwórz się na nowe trendy i wykorzystaj je na swoją korzyść.

PRZYKŁAD:

Załóżmy, że sprzedajesz wyposażenie domu, akcesoria lub meble. Na video możesz:

Przykład: e-commerce wyposażenie wnętrz 

  • pokazać proces powstawania produktu – czyli takie „jak to jest zrobione”
  • zestawiać inspiracje wnętrzarskie – np. pokazanie fotela w różnych wnętrzach, kolorach
  • zaprosić za kulisy i „ujawnić” drogę produktu od zamówienia, przez pakowanie, wysyłkę i umieszczenie go finalnie w domu
  • wpasować się w trendy – wykorzystaj potencjał TikToka i Reelsów – tam organicznie możesz dotrzeć do wielu tysięcy osób

#tip6: Tak naprawdę w formacie video możesz ograć wszystkie poprzednie pomysły na posty. Video może wymagać więcej czasu i to trzeba mieć na uwadze – ale dzięki niemu zyskujesz o wiele większe możliwości niż w przypadku statyków. 

A TERAZ… DZIAŁAJ!

Posiadasz już aż 6 pomysłów na komunikację, którymi spokojnie możesz sobie wypełnić miesięczny harmonogram. A ja… mogłabym tak cały dzień!

Zapraszam zatem do zostawienia serduszka “❤️” pod postem i komentarza – możesz dopytać o interesujący Cię aspekt, zaproponować kolejny pomysł, albo po prostu mnie pozdrowić.

Dzięki za Twój czas. Powodzenia!

#RobimyWięcej #RobimySocialMedia

_

PSSST..!

A jeśli potrzebujesz wsparcia:

  • chcesz umówić się na konsultacje (skonsultować tematy postów, dać do sprawdzenia swoje treści)
  • czujesz, że wolisz oddać swoje profile pod naszą opiekę
  • już to wszystko wiesz, ale potrzebujesz pomocy z reklamami
  • lub masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać

Śmiało napisz do nas: dziendobry@robimysocialmedia.pl lub wypełnij brief, a my wrócimy do Ciebie z ofertą.

Czuj się także swobodnie w kontakcie z nami na Facebooku i innych kanałach społecznościowych. Hej!

 

Podobał się artykuł? Udostępnij!
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Ania Wojtalik

Ania Wojtalik

Specjalistka e-marketingu, strateg i mistrz dążenia do celu. Dzięki doświadczeniu w różnych branżach (od gastro, przez motoryzację, po e-commerce), świetnie dopasowuje się do klienta i znajduje odpowiedzi na nawet najbardziej wyszukane potrzeby. Uwaga: jest konkret!

Polecane artykuły