loader image

Historia sukcesu: Soliści – podróże poza utartym szlakiem

Klient: Klub podróżników Soliści

Branża: Turystyczna

Cel: Zwiększenie sprzedaży wypraw, stworzenie zaangażowanej społeczności na Fanpage oraz bazy mailingowej, wzrost świadomości marki, rozwój nowych kanałów social media oraz automatyzacja obsługi klienta.
Zakres działań: Odpowiedzialność za komunikację oraz sprzedaż we wszystkich kanałach społecznościowych marki (działania organiczne oraz reklamowe) oraz realizacja celów strategicznych.
Okres współpracy: listopad 2017 – obecnie

100.000
19.100
28.100

+122%
+855%
+63%
Soliści to największy Klub Podróżników w Polsce, początkowo funkcjonujący jako stowarzyszenie, od 2019 działa w formie biura podróży. Ich wyjazdy, organizowane we wszystkich częściach świata, nastawione są na przygodę, aktywne zwiedzanie i przede wszystkim doświadczanie lokalnego życia. Cieszymy się, że nasze wspólne, codzienne wyzwania marketingowo-sprzedażowe doprowadziły klub do miejsca, w którym zamiast ok. 40 wyjazdów rocznie (w 2017 roku), odbywa się ich już ponad 200 (w 2019 roku). 

W jaki sposób działaliśmy, żeby to osiągnąć?
Współpracę z Solistami w 2017 oraz pierwszej połowie 2018 roku zaczynaliśmy wyłącznie od Facebooka, skupiając się na atrakcyjności profilu oraz na reklamach. Następnie, krok po kroku, poszerzyliśmy nasze obowiązki o rozwój Instagrama oraz wprowadzenie chatbota, który odciążył obsługę klienta aż o 50% zapytań! W roku 2020 do naszych działań dołączyliśmy także prowadzenie Pinteresta oraz obsługę e-mail marketingu, tym samym przejmując odpowiedzialność za zintegrowaną komunikację marki we wszystkich kanałach.

Równolegle wspieraliśmy i promowaliśmy obecność Solistów w trakcie lokalnych targów i eventów, a także realizując obsługę internetowych festiwali podróżniczych, powstałych na potrzeby rynku w wyniku pandemii COVID-19.

Jak nam poszło?

Rozwój społeczności na fanpage i w grupach marki:

Ruch na profilu oraz zaangażowaną społeczność budowaliśmy w oparciu o przemyślany i dopracowany content organiczny, który połączyliśmy z kampaniami. Promowaliśmy je zarówno wśród osób marzących o podróżach, jak i tych już aktywnie podróżujących. W tym samym czasie skupiliśmy się też na promowaniu grupy utworzonej przy profilu wśród uczestników dotychczasowych podróży oraz przy okazji premier nowych wypraw.

Na przestrzeni lat 2018-2021 wzrosły kolejno od 45.000 do 100.000 obserwujących oraz od ok. 2.000 do 19.100 członków!

Nie ograniczyliśmy się jednak wyłącznie do ogólnego zrzeszenia wielbicieli podróży. W 2019 i 2020 roku zdecydowaliśmy się na segmentację, zakładając grupę dla osób interesujących się weekendowymi wyjazdami na terenie Polski oraz grupę do spotkań online, w odpowiedzi na potrzeby rynku tuż po wybuchu pandemii COVID-19. Obie sięgnęły ponad 2.300 osób.

+58.000
+17.100

Rozwój społeczności na Instagramie marki:

Od 2020 roku obok prowadzonego Facebooka do naszych obowiązków dołączyły działania na Instagramie marki. Instagram pozwolił nam na jeszcze bliższe wejście w relacje z obecnymi i potencjalnymi uczestnikami wypraw. Swoje działania skupiliśmy na tworzeniu wysokiej jakości contentu opierającego się na inspirujących zdjęciach i wideo z podróży. Jednocześnie zależało nam na pokazaniu marki od środka, dlatego w proces tworzenia treści zaangażowaliśmy również liderów, którzy aktywnie relacjonują swoje podróżnicze przygody za pośrednictwem InstaStories.

Profil sukcesywnie rozwijaliśmy poprzez wykorzystywanie nowości wprowadzanych w aplikacji – krok po kroku rozbudowaliśmy IGTV czy instagramowe przewodniki.

+17.100
Rozbudowa bazy mailingowej:

W tym samym współpracowaliśmy przy tworzeniu treści oraz graficznej odsłony lead magnetów. Dzięki przemyślanej taktyce i spójnym działaniom, od 2018 roku udało nam się pozyskać ponad 6500 kontaktów mailowym po średnim koszcie 1,09zł.
+6500
1,09zł

Automatyzacja obsługi klienta – chatbot

Naszym zadaniem było stworzenie takiego chatbota, który pozwoli wyszukać idealny kierunek podróży, odpowie na pytania osób już zapisanych na solistowe wyprawy, a także przedstawi ideę marki klientom, którzy zetknęli się z nią po raz pierwszy. Miał być odpowiedzią na potrzeby odpisywania na ogromne ilości wiadomości wysyłane przez ludzi zainteresowanych podróżami na messengerze. 

Finalnie chatbot, którego wprowadziliśmy w 2019 roku, okazał się nie tylko fantastycznym narzędziem do usprawnienia obsługi klienta, ale również wsparciem kampanii reklamowych w zwiększaniu sprzedaży.
X?
Rozwój nowych kanałów – Pinterest

W ramach rozwoju nowych kanałów zaproponowaliśmy Solistom inwestycję w Pinterest. W związku z tym, że mocną stroną branży turystycznej są egzotyczne krajobrazy, publikacja zarówno zdjęć jak i wideo w tym nowym medium okazała się strzałem w dziesiątkę. Świetne wyniki (dotarcie do ponad 228.000 odbiorców w niespełna pół roku), przy relatywnie niskich kosztach reklamy sprawiły, że w przyszłości chcemy poświęcić mu jeszcze więcej uwagi.
Zwiększenie sprzedaży

Wszystkie te działania kolejno prowadziły nas do głównego celu – zwiększenia popularności i sprzedaży wypraw.  W efekcie, w trakcie naszej współpracy firma zwiększyła ilość wyjazdów z ok. 40 do 200 rocznie, a media społecznościowe stały się głównym kanałem sprzedaży, pokrywającym ok. 60%. 

Przez cały ten czas równolegle pracowaliśmy też nad rozwojem atrakcyjnych treści organicznych oraz mailingu, dla których social media stanowiły dodatkowy motor napędowy sprzedaży i budowania wizerunku marki.