Consent Mode 2.0

Google Consent Mode 2.0 to zaktualizowany moduł do zarządzania zgodami użytkowników na wykorzystanie ich danych za pomocą plików cookies. Od 6 marca 2024 Consent Mode 2.0 jest obowiązkowo wymagany do korzystania z narzędzi reklamowych Google. Wprowadzenie zmian zapewnia zgodność z prawem, unikając potencjalnych kar finansowych i blokady konta reklamowego. Reklamujesz się w Google? Consent Mode 2.0 to Twój must have!

zmiany google

Została wydana aktualizacja do modułu zgodności i dla aplikacji związanych z Google: Google Analytics, Remarketing, konwersja Google Ads oraz Google Tag Manager. Zmiany wiążą się z zaimplementowaniem nowej wersji systemu trybu uzyskiwania zgód Google – Consent Mode v2.  Consent Mode v2 jest od 6 marca 2024 obowiązkowo wymagany do korzystania z narzędzi reklamowych Google, takich jak Google Ads.

CZYM JEST CONSENT MODE?

Tryb uzyskiwania zgody Google (Google Consent Mode) odnosi się do sposobu zbierania danych przez Google Ads i Google Analytics, tak, aby sam proces pozyskiwania danych był zgodny z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych w Unii Europejskiej. 

W trybie uzyskiwania zgody Google przed zbieraniem danych o użytkownikach konieczne jest uzyskanie ich wyraźnej zgody na takie działania. Jest to szczególnie istotne w kontekście przetwarzania danych osobowych, które podlegają regulacjom dotyczącym prywatności. 

Tryb ten obejmuje dodatkowe wymogi, takie jak wyraźne informowanie użytkowników o celach zbierania danych i uzyskiwanie ich aktywnej zgody na te cele.

CZYM JEST CONSENT MODE?

Tryb uzyskiwania zgody Google (Google Consent Mode) odnosi się do sposobu zbierania danych przez Google Ads i Google Analytics, tak, aby sam proces pozyskiwania danych był zgodny z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych w Unii Europejskiej. 

W trybie uzyskiwania zgody Google przed zbieraniem danych o użytkownikach konieczne jest uzyskanie ich wyraźnej zgody na takie działania. Jest to szczególnie istotne w kontekście przetwarzania danych osobowych, które podlegają regulacjom dotyczącym prywatności. 

Tryb ten obejmuje dodatkowe wymogi, takie jak wyraźne informowanie użytkowników o celach zbierania danych i uzyskiwanie ich aktywnej zgody na te cele.

Dlaczego potrzebujesz Consent Mode 2.0?

Wdrożymy dla Ciebie Consent Mode 2.0

  1. Prawidłowe wdrożenie Google Consent Mode w wersji 2 poprzez Google Tag Manager, co umożliwia skuteczne zarządzanie zgodami użytkowników na przetwarzanie danych i korzystanie z cookies.
  2. Implementacja lub konfiguracja Cookie Bannera na stronie, z zalecanym certyfikowanym rozwiązaniem partnera Google — Cookiebot. Obejmuje to dostosowanie wyglądu banera do identyfikacji wizualnej strony, personalizację treści oraz zapewnienie responsywności na urządzeniach mobilnych.
  3. Dostosowanie działania narzędzi takich jak Google Analytics, Google Ads, Facebook Pixel, oraz tagów firm zewnętrznych do udzielonych przez użytkowników zgód, co pozwala na zgodne z prawem przetwarzanie danych i wykorzystanie cookies.

Kto wdroży dla Ciebie Consent Mode 2.0?

Sebastian Radwan — Senior Google Ads Specialist

Jego umiejętności to nożyczki, które rozwiązują gordyjski węzeł skomplikowanych kampanii reklamowych. Specjalizuje się w Google & Bing Ads oraz analityce internetowej, a jego holistyczne podejście do digital marketingu łączy kreatywność z analitycznym myśleniem.

Zostańmy w kontakcie