RSM × Dystrybutor Suplementów i Kosmetyków

Klient: Firma zajmująca się medycyną mitochondrialną. Dystrybutor suplementów odżywczych i kosmetyków.

Cel:

  • Wzrost wartości sprzedaży z kanału Facebook Ads.
  • Zwiększenie liczby zakupów.
  • Zwiększenie ruchu na stronie..

Zakres działań: 

Kampanie Reklamowe Meta Ads (Facebook i Instagram).

W styczniu 2022 roku zgłosiła się do nas firma oferująca wysokiej jakości witaminy i suplementy. Marka obecna jest na rynku od 10 lat, jej działania wyróżniają się innowacyjnym podejściem do medycyny i skupiają się na szerzeniu wiedzy na temat mitochondriów.

Wcześniejsze działania reklamowe nie przynosiły spodziewanych efektów. Marka zmagała się z niestabilną sprzedażą i brakiem świadomości odbiorców na temat produktów i ich działania. Wyzwanie stanowiło zwiększenie sprzedaży poprzez Facebooka i Instagrama, a następnie utrzymanie jej na zadowalającym poziomie.

ETAP 1: FUNDAMENTY KOMUNIKACJI
 

Działania rozpoczęliśmy od poznania grupy docelowej – odbiorców, do których mieliśmy kierować komunikat reklamowy. Dokładna analiza potrzeb, bóli i pragnień pozwoliła nam na dostosowanie języku i wypracowanie unikatowych komunikatów.

W ramach działań strategicznych stworzyliśmy:

  • Personę – szczegółowy opis klienta idealnego, który stanowił punkt wyjścia dla kolejnych działań.
  • Mapę drogi konsumenta – analizę ścieżki zakupowej, która pozwoliła na dopasowanie komunikatów w zależności od stopnia świadomości odbiorcy.
  • Strategię komunikacji – matrycę podsumowującą wypracowane wcześniej założenia i stanowiącą fundament późniejszych działań.

Wiemy, jak ważne jest uwypuklanie przewag. Dlatego do naszych regularnych działań wciągnęliśmy comiesięczną analizę konkurencji – by identyfikować i komunikować na bieżąco główne przewagi.

ETAP 2: LEJEK, TAKTYKA REKLAMOWA, DZIAŁANIA
 

Po dokładnym poznaniu produktów i grupy docelowej przyszedł czas na działania. Dzięki wcześniej wypracowanej strategii, stworzenie lejka i taktyki reklamowej było niemal formalnością.  Do każdego etapu przyporządkowaliśmy odpowiedni cel reklamowy, następnie target oraz sprecyzowany komunikat. 

W górze lejka docieraliśmy do zupełnie nowych odbiorców.  Na tym etapie skupiliśmy się na maksymalnym testowaniu opcji targetowania. Stworzyliśmy różne grupy – m.in. oparte o konkretne zainteresowania związane ze zdrowiem i te na bazie podobnych odbiorców. Szybko okazało się, że precyzyjnie dobrany target pozwolił nam na utrzymywanie niskiego koszty zakupu nawet w TOF-ie.

Dążąc do maksymalizacji zwrotów z inwestycji, utworzyliśmy strukturę grup remarketingowych, bazujących na zachowaniach klientów na stronie oraz aktywności podejmowanych na Facebooku i Instagramie. Stworzyliśmy szeroki wachlarz grupy, począwszy o osób, które dodały produkt do koszyka w ciągu ostatnich 7 dni, po tych, którzy tylko przeglądali produkty w przeciągu ostatnich miesięcy. Następnie w zależności od tego ile minęło od ostatniego kontaktu z marką i na którym etapie ścieżka została przerwana – puszczaliśmy odpowiedni komunikat.

średni ROAS
0
zakupów
0
wyświetleń strony
0

Poprzez stałe optymalizowanie kampanii reklamowych, testowanie nowych rozwiązań i poszukiwanie złotego środka udało nam polepszać wyniki z miesiąca na miesiąc.

 

W porównaniu do historycznych wyników:

  • zwiększyliśmy efektywność wydawania 1 złotówki o ponad 35%
  • obniżyliśmy koszt zakupu o około 10 złotych
  • zwiększyliśmy miesięczną liczbę wyświetleń strony docelowej o ponad 1000

Po ustabilizowaniu sprzedaży rozwinęliśmy działania reklamowe o rozwój profili na Facebooku i Instagramie.

Paweł Wach
CEO & Head of Social Media Ads
Sabina Migdał
Social Media Specialist

NEWSLETTER
social media