Co trendy wnętrzarskie mają wspólnego z Social Media?

W tym artykule znajdziesz:

  • 1 marketingową zasadę, której prawdopodobnie nie znasz.
  • 3 trendy wspólne dla branży meblarskiej i Social Media.
  • 9 gotowych pomysłów do wdrożenia w marketingu Twojej firmy.

Po wpisaniu w Google hasła “trendy wnętrz 2023” wyskoczy Ci ponad 17 milionów wyników.
Chcesz zaistnieć w branży? Musisz je znać. 

 

Zanim jednak zaczniesz wykuwać każdy trend, zapamiętaj, że wyzwaniem nie jest wymienienie ich wszystkich z pamięci, a umiejętne przeniesienie do rzeczywistości. I tak, w branży meblarskiej oferujesz modne produkty, w marketingu – treści i doświadczenia.

Które, dobrze Ci znane, trendy wnętrzarskie znajdą odzwierciedlenie w Social Media? I jak możesz je wykorzystać w marketingu swojej firmy? 

 

Zapraszam do lektury! Agnieszka Czepiel

 

NIEPERFEKCYJNA PERFEKCJA = AUTENTYCZNOŚĆ

We wnętrzach, podobnie jak w social mediach – nie zawsze wszystko musi być wymuskane i dopracowane co do milimetra. Owszem, estetyka jest niezwykle ważna, ale to autentyczność skrada serca odbiorców.

Odrestaurowane kredensy, stoły z naturalnego drewna, sofy z drugiej ręki – coraz więcej takich perełek. We wnętrzach niedoskonałości eksponujemy, w socjalach – pokazujemy codzienne wyzwania i ludzką stronę biznesu.

Według raportu Hubspot aż 36% użytkowników wskazało treści, z którymi mogą się utożsamić, jako te, które zapamiętują najbardziej.

Nazwa Social Media nie wzięła się znikąd. Media społecznościowe to ludzie. Chcesz przyciągnąć do siebie odbiorców? Pokaż siebie, swój zespół, emocje, wyzwania – daj się poznać. 

 

  • Przedstaw pracowników firmy (przykład = Q&A na stories ze specjalistką Działu Obsługi). 
  • Pokaż backstage codziennej pracy (przykład = wideo na youtubie “Jak wygląda typowy dzień w warsztacie X”). 
  • Wyrażaj opinie i komentuj newsy z branży (przykład = wpis blogowy o kolorze roku z komentarzem specjalistów).  
  • Nie pokazuj samych produktów – opowiedz ich historię (przykład = post na Instagramie opowiadający o tym jak powstał pomysł na nową kolekcję mebli).
  • Nie bój się pokazać siebie (przykład = TikTok z typowego dnia pracy lub mini-vlog na InstaStories).

Chcesz wyróżnić się w Social Mediach? Zapisz się na cykliczną wysyłkę wiedzy: praktyczne wskazówki, przegląd trendów, branżowe artykuły i webinary. 

 

MULTI…
…FUNKCJONALNOŚĆ  
…KANAŁOWOŚĆ

Nowoczesne wnętrza pełnią wiele funkcji. Nowoczesny marketing stawia na multichannel.

Multichannel (wielokanałowość) to strategia sprzedaży zakładająca kontakt klientem za pośrednictwem różnych kanałów. W praktyce oznacza to tyle, że potencjalny Klient ma kontakt z Twoją marką w różnych miejscach. 

Obecność na jednym kanale to za mało. 

Wejdź w rolę Twojego klienta. Wyobraź sobie, że jesteś na etapie przeprowadzki. Urządzanie nowego mieszkania pochłonęło Cię całkowicie i każdą wolną chwilę spędzasz na poszukiwaniu inspiracji. Googlujesz, przeglądasz opinie, scrollujesz Pinteresta i Instagrama, śledzisz stories influencerów. Firma, która wykorzystuje (kreatywnie) wszystkie te kanały ma 5 razy większe szanse, na zostanie przez Ciebie zauważonym niż ta, która ogranicza się tylko do jednego.

Znasz zasadę 7-11-4? Badania przeprowadzone przez Google sugerują, że kupujący potrzebuje 7 godzin interakcji w 11 punktach styku* w 4 różnych lokalizacjach**, zanim dokona zakupu. 

*Punkt styku – interakcja między Klientem, a Twoją marką. Może przybrać dowolny format (np. reklama na Facebooku, wpis na blogu, post na Instagramie, reklama wideo). 
**Lokalizacja – inaczej kanał (np. Facebook, strona www, Instagram, YouTube, Telewizja).

Jak widzisz, Social Media to tylko jeden z wielu narzędzi digital marketingu… ale bez obaw! 4-5 kanałów nie oznacza tak wiele pracy, jak myślisz. 

Nie wiesz od czego zacząć? Zadbaj o podstawy – łap gotowy plan: 

  • KANAŁ 1:  Strona internetowa. 
    Wszystkie najważniejsze informacje o Twojej firmie w jednym miejscu. Pokaż swoje produkty, realizacje, zespół. Umieść informacje kontaktowe i mapę dojazdu do siedziby.
  • KANAŁ 2: Wizytówka Google.
    Zadbaj o opis i zdjęcia. Zachęcaj swoich Klientów do zostawienia opinii – możesz wysłać maila lub wiadomość z prośbą, a za pozostawioną opinię zaoferować mały rabat lub upominek. 
  • KANAŁ 3: Facebook.
    Twoja socialowa wizytówka. Pokazuj realizacje i produkty, backstage i zespół. Edukuj i zachęcaj do zaangażowania.
  • KANAŁ 4: Instagram.
    Mocno wizualne medium społecznościowe. Zadbaj o jakość i prezentację Twojej pracy. Inspiruj za pomocą zdjęć, karuzeli i reelsów. Na stories skracaj dystans i prowadź dialog z odbiorcami – Q&A, live, backstage, mini-vlog. 
  • KANAŁ 5: Word of mouth.
    Polecenia mają siłę! To Twój najlepszy kanał komunikacji. Dbaj o relację z Klientami, tak aby chcieli Cię polecić innym. Zadbaj o obsługę i zachęcaj do polecania Twojej firmy znajomym czy na przykład do oznaczeń w postach. 

#ProTip Dokładnie przeanalizuj swoją grupę docelową sprawdź skąd odbiorcy pozyskują informacje, jakie media społecznościowe lubią, kogo obserwują. To, że wszyscy teraz chcą być na Tik Toku może, ale wcale nie musi oznaczać, że znajdą się tam Twoi Klienci. Na podstawie analizy wybierz kanały komunikacji. Pamiętaj, że lepiej wybrać mniej, ale prowadzić je systematycznie, niż więcej, ale nieregularnie i bez pomysłu. 

#ProTip Pamiętaj, że treści, które widzi odbiorca powinny być jednocześnie dopasowane do kanału (różnorodne) i spójne dla całego brandu.

 

PERSONALIZACJA PRODUKTU… 
I KOMUNIKATU!

Era, w której w każdym polskim domu można było zobaczyć tę samą meblościankę już dawno za nami. W miarę wzrostu zamożności społeczeństwa, popyt na produkty dopasowane do indywidualnych preferencji rośnie. Marki, aby sprostać oczekiwaniom, albo tworzą produkty dostępne w wielu wariantach, albo idą o krok dalej i oferują produkty na specjalne zamówienie. 

Czy wiesz, że 80% konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu od firmy oferującej spersonalizowane doświadczenia? Albo że klienci są w stanie zapłacić 20% więcej za spersonalizowany produkt?

Personalizacja to z jednej strony dopasowania produktu do osobistych preferencji, z drugiej – dopasowanie treści. 

We wnętrzach nie wszyscy chcą mieć tę samą meblościankę, w socialach nie wszyscy chcą widzieć te same posty, te same reklamy, te same rekomendacje. 

Nie żyjemy jeszcze w świecie całkowitej digital-personalizacji (chociaż obserwując dynamiczny rozwój technologii i sztucznej inteligencji – kto wie co czeka nas za rok lub dwa?). To co możemy zaoferować to wrażenie osobistej komunikacji.

Jak spersonalizować komunikat w Social Mediach?

  • Moderuj kreatywnie (przykład = zamiast odpowiadać na komentarze z automatu, zwróć się bezpośrednio, pociągnij dyskusję).
  • Stwórz czat z konsultantem (przykład = promuj nawiązywanie kontaktu z Twoją marką poprzez Messengera, w którym konsultant odpowie na pytania i dobierze odpowiedni produkt do oczekiwań klienta). 
  • Wykorzystaj rozszerzoną rzeczywistość (przykład = efekt AR na InstaStory, który pozwala sprawdzić, jak konkretny mebel będzie wyglądał w mieszkaniu użytkownika).
  • Uderz reklamami retargetingowymi (przykład = osobom, które wcześniej wyświetliły wpis blogowy o tym jak dobrać dodatki do sypialni, wyświetl reklamę karuzelową z… dodatkami do sypialni).

POWTÓRKA Z TRENDÓW

Jeżeli z całego artykułu mógłbyś / mogłabyś zapamiętać tylko 3 zdania, to niech będą to te: 

  1. Pokaż siebie i pozwól swoim odbiorcom wejść za kulisy Twojej firmy. 
  2. Obecność na jednym kanale to za mało (multichannel).
  3. Personalizacja to z jednej strony dopasowania produktu do osobistych preferencji, z drugiej – dopasowanie treści.

NEWSLETTER
social media

Agnieszka Czepiel

Pasjonatka i specjalistka nowych mediów w jednym. Nie ma nowinki e-marketingowej, o której nie wiedziałaby jeszcze przed śniadaniem. Świetny taktyk i animator, nasza agencyjna Królowa Instagrama. Pociąga ją estetyka, a źle wykadrowane zdjęcia potrafią śnić jej się po nocach w koszmarach.
Podobał się artykuł? Udostępnij!
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Sprawdź pozostałe artykuły