Dlaczego grafika jest kluczowym elementem Social Media brandingu?

Użytkownik Instagrama poświęca średnio około 1-3 sekund na obejrzenie pojedynczego posta, zanim przejdzie dalej. To już nawet nie scrollowanie, a skanowanie treści. Nasz mózg w ekspresowym tempie podejmuje decyzje czy dany post lub reklama jest dla nas interesująca. 

W morzu treści można się albo wyróżnić, albo przepaść. Jeśli wybierasz tę pierwszą opcję… czytaj dalej!

IDENTYFIKACJA WIZUALNA

Social Media opierają się na komunikacji wizualnej. Zdjęcia, grafiki, obrazki, animacje, wideo. Chcesz się wyróżnić? Wyróżnij się kreacją. Nie zapomnij jednak, że jeśli będziesz ślepo podążał za wszystkim trendami i każdego tygodnia zmieniał koncepcję, to Twoja marka straci całkowicie charakter. 

Starannie przemyślana estetyka może być kluczem do zwiększenia zainteresowania i budowania pozytywnych skojarzeń. Jednym z głównych elementów budowania silnej marki jet identyfikacja wizualna.

Identyfikacja wizualna (ang. Visual Identity) to wszystko, co pozwala zidentyfikować firmę i odróżnić ją od innych. System identyfikacji wizualnej ma na celu stworzenie jednolitej i spójnej koncepcji prezentacji wizualnej danej firmy.

Nie potrzebujesz od razu wielkiej księgi. Już sama spójna oprawa graficzna postów zrobi różnice. Kluczowe zalety utrzymywania spójności w komunikacji marki w Social Media:

  1. Wyróżnienie się w morzu treści.
  2. Zwiększenie rozpoznawalności i budowa skojarzeń.
  3. Nadanie komunikacji profesjonalnego wyglądu.
  4. Zwiększenie interakcji w grupie docelowej.

Użytkownicy z czasem zaczną przypisywać Twojej marce kolory i elementy i bez problemu odróżnią Twoje posty od innych, a co za tym idzie – zwrócą na nie uwagę i zatrzymają się na dłużej. 

To jak, decyzja podjęta? Zabieramy się za uporządkowanie treści i nadanie marce charakteru? No dobrze, to teraz: Od czego zacząć? Czy potrzebny jest do tego profesjonalny grafik? Ile to kosztuje?

LOGO TO NIE WSZYSTKO

Branding to nie tylko logo. Podstawą komunikacji wizualnej będą przede wszystkim odpowiednio dobrane:

  • barwy,
  • fonty,
  • elementy graficzne.

Styl graficzny komunikatów powinien być dostosowany do branży, docelowego odbiorcy oraz charakteru marki.
Projektowanie identyfikacji wizualnej do Social Mediach nie może obejść się bez: różnych kolorystycznie wersji logo, dodatkowych elementów graficznych oraz patternu.

 

Na tym etapie warto skorzystać z pomocy grafika. Dobra baza ułatwi dalszą pracę i przełoży się na bardziej efektywne i efektowne kreacje. 

GRAFIKA W SOCIAL MEDIA

Masz już zaprojektowaną komunikację wizualną marki? Teraz projektowanie grafik do Social Media to banał! Dzięki internetowym narzędziom do tworzenia grafik online (np. Canva) możesz tworzyć posty na wszystkie portale, nawet jeżeli nie posiadasz umiejętności graficznych i znajomości skomplikowanych programów.

Zamiast tworzyć grafikę od podstaw, lepiej postawić na gotowe szablony, a zaoszczędzony czas przeznaczyć na inne zajęcia. Szablony możesz pobrać z biblioteki Canva (lub innego narzędzia, z którego korzystasz) albo wykupić z bazy. To najprostsza droga, ale nie ukrywajmy – takim szablonom będzie daleko do ideału. Zresztą nie po to wcześniej tworzyłeś komunikację wizualną, aby teraz skorzystać z gotowców z bazy.

Jest na to inny sposób – szablony to świetna sprawa, o ile są stworzone na miarę marki. Dzięki zaprojektowanym indywidualnie dla Twoich publikacji szablonom – będziesz w stanie w kilka chwil, podmienić zdjęcie, zmienić tekst, a nawet dodać ruchome elementy. A tym samym tworzyć estetyczne, spójne i przyciągające uwagę kreacje. Zobacz sam ↓

 

Zalety korzystania z szablonów zaprojektowanych pod identyfikację wizualną marki:

  1. Spójny, profesjonalny i wyjątkowy wizerunek.
  2. Oszczędność czasu w tworzeniu nowych treści — stworzenie grafiki od postaw u osoby z małym doświadczeniem to nawet kilkadziesiąt minut, praca na szablonie to kilka kliknięć.
  3. Oszczędność pieniędzy — eliminacja konieczności zatrudniania projektanta graficznego.

Nasz zespół przygotuje dla Ciebie proste w edycji szablony dostosowane do wszystkich platform, na których chcesz publikować. Jakich formatów potrzebujesz?

ILE SZABLONÓW POTRZEBUJESZ?

Zacznij od zadania sobie podstawowych pytań:
1. Na jakie portale tworzysz treści?
2. Ile postów tygodniowo publikujesz?
3. Do jakich cyklów potrzebujesz grafik?

Platformy różnią się nie tylko wymiarami publikowanych grafik, ale również grupą odbiorców, celem i specyfiką. Przy tworzeniu publikacji warto pamiętać o kilku rodzajach postów: produktowy, angażujący oraz edukacyjny, informacyjny. Pamiętaj, że jeśli każdy post (cykl) oprzesz na tym samym szablonie to szybko przestaną się wyróżniać. Warto wyróżnić kilka różnych cyklów, zatem będziesz potrzebować co najmniej kilka szablonów.

Wykorzystaj potencjał Facebooka do angażowania swojej społeczności. Przy projektowaniu postów na ten kanał warto zadbać o cykl aktywizujący odbiorców np. poprzez głosowanie reakcjami czy publikacja memów tematyką dostosowaną do Twojej branży.

Instagram wyróżnia się stylistycznie na tle innych platform. Tutaj warto zadbać o estetyczny układ postów widoczny po wyświetlaniu profilu. Zaprojektowany grid publikacji nada profesjonalnego wyglądu Twojej marce w Social Media.

 

Pod względem publikowanych treści najbardziej będzie wyróżniał się LinkedIn. Twoje publikacje na tym kanale powinny być bardziej profesjonalne i dotyczące życia firmy. Zadbaj, by w Twoich szablonach znalazło się miejsce na informowanie o sukcesach firmy, nowych publikacjach na firmowym blogu oraz karuzele, na którym pokażesz zdjęcia z wyjazdów integracyjnych.

Nie jesteś pewny co i na jaką platformę chcesz publikować? Nie szkodzi! Napisz do naszych specjalistów, którzy pomogą Ci dobrać odpowiednią ilość komunikatów i szablonów.

 KIEDY SZABLON TO ZA MAŁO?

Prowadzisz małą firmę i wszystko robisz sam, ale zależy Ci na profesjonalnym wyglądzie Twoich Social Media? Jesteś Social Media Managerem w jednoosobowym teamie – wszystko przygotujesz sam, a chcesz podnieść jakość i zaoszczędzić czas? Szablony graficzne są świetnym rozwiązaniem dla Ciebie! Dają one możliwość szybkiego tworzenia materiałów zgodnych z identyfikacją wizualną Twojej marki, nawet bez specjalistycznej wiedzy graficznej oraz drogiego oprogramowania.

 

Twoja firma szybko się rozrasta i nie masz czasu na tworzenie angażujących treści, za to masz budżet i chcesz wznieść swoje profile na wyższy poziom?  Rozważ współpracę z agencją z profesjonalnym grafikiem. Skorzystasz nie tylko z usług graficznych, ale przede wszystkim ze wsparcia specjalisty, który przygotuje i wdroży dla Ciebie strategię komunikacji, dbając o spójne, estetyczne i angażujące profile w Social Media. 

 

NEWSLETTER
social media

Podobał się artykuł? Udostępnij!
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Sprawdź pozostałe artykuły