- Zajmujesz się fanpage sklepu internetowego i brakuje Ci pomysłów na posty?
- Starasz się jak możesz, a Twoje posty wciąż zgarniają po 3 lajki – od Ciebie, innej osoby z firmy i od Twojej mamy?
- A może po prostu czujesz, że brak Ci wiedzy na ten temat i szukasz drogi na skróty?
Sprawdź 6 gotowych pomysłów na posty, z których korzystam na co dzień w pracy. To rozwiązania gotowe do wdrożenia od zaraz! Wszystko czego potrzebujesz to: wolne 8 minut i otwarta głowa.
Miłego czytania! Ania Wojtalik
-
NEWSLETTER
SOCIAL MEDIA
1. WYPUNKTUJ WYRÓŻNIKI MARKI
Użyj swojej najsilniejszej broni! W końcu to kluczowe, aby komunikować właśnie to, co wyróżnia Twój produkt na tle konkurencji.
PRZYKŁAD:
Załóżmy, że sprzedajesz kosmetyki. Zobacz, o czym możesz napisać:
Przykład: e-commerce z kosmetykami
- większy wybór/asortyment od konkurencji
- indywidualne podejście do klienta i konsultacje z kosmetologiem
- wyjątkowe właściwości/składnik, który masz opatentowany
- nowoczesna technologia, z której korzystasz
#tip1: Spisz sobie wszystkie wyróżniki Twojej marki – każdy z nich jest świetnym materiałem na post!
2. ROZWIĄŻ PROBLEM
– Zastanów się kto jest Twoim klientem idealnym i określ precyzyjne swoją grupę docelową.
– Wejdź w skórę swojego klienta i zastanów się, z jakimi problemami boryka się na co dzień.
– Jakie ma bóle?
PRZYKŁAD:
Przyjrzyjmy się tym razem sklepowi z zabawkami dla dzieci. Czyli pod lupę bierzemy bolączki rodziców – to oni kupują zabawki swoim dzieciom. Rodzic może bać się, że:
Przykład: e-commerce – sklep z zabawkami
- jego dziecko będzie odstawało od rówieśników/nie będzie wystarczająco mądre → pokaż zabawki edukacyjne
- spędza za mało czasu z dzieckiem/rodzeństwo spędza mało czasu razem → pokaż gry familijne i wypunktuj zalety takiego spędzania czasu/gier
- dziecko podczas zabawy zrobi sobie krzywdę → pokaż, że zabawka jest bezpieczna, pokaż uśmiechnięte dziecko bawiące się nią, potwierdzenia/certyfikaty bezpieczeństwa
- kupi kolejną zabawkę, którą nie będzie się bawić dziecko i wyda niepotrzebnie pieniądze → pokaż opinie zadowolonych klientów, zdjęcia bawiących się dzieci, rozważ kampanie influencerską
#tip2: Czujesz już ten kierunek, prawda? Wystarczy tylko rozwiązać problem – to takie proste!
- UMÓW SIĘ NA BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ
3. DAJ WARTOŚĆ
– Posty produktowe i ofertowe wydają się super, bo możesz pokazać swój produkt światu. I choć ciężko czasem w to uwierzyć – to odbiorcy nie będą zainteresowani czytaniem po raz 5 w miesiącu o tym samym rowerze.
#arcyważne: Twoi odbiorcy nie korzystają z mediów społecznościowych po to, aby przeglądać katalogi produktowe wszystkich firm świata. Tylko dlatego, że szukają tu wartości dla siebie.
PRZYKŁAD:
Na tapet bierzemy e-commerce z rowerami. Takimi wartościami mogą tutaj być:
Przykład: e-commerce z rowerami
- porady w formie check-listy jak dbać rower od serwisu do serwisu
- pokazanie różnic pomiędzy gravelem, rowerem górskim, a trekkingowym i wskazanie zastosowania
- kod rabatowy → to także świetny rodzaj zachęty do obserwowania profili
- wskazanie dodatków, które ułatwią życie rowerzyście – sakwy, uchwyt na telefon, okulary, mocne światła
- pokazanie przykładowego treningu dla osoby
- tutorial z wymianą dętki dla początkujących
#tip3: Dobrym pomysłem jest przygotowanie treści edukacyjnych na blogu. Można wtedy robić zajawkę na fanpage i linkować do strony.
Efekt? Nie tylko budujemy społeczność, ale też zbieramy bazę pod remarketing!
4. SPOŁECZNY DOWÓD SŁUSZNOŚCI
– Twój sklep działa od niedawna?
– Nie ma zbudowanej marki i martwisz się, że ludzie będą bali się z niego zamawiać?
PRZYKŁAD:
Załóżmy, że chodzi o damską odzież: bieliznę, piżamy.
Przykład: e-commerce odzież damska / bielizna
- pokaż opinie dot. produktu – wysokiej jakości materiał, wyjątkowe i kobiece kroje → te wszystkie wyróżniki podkreślone w opiniach zadziałają na Twoją korzyść
- wskaż także opinie dot. sklepu – miła obsługa klienta, szybka wysyłka → to podstawowe rzeczy, które sprawdzają Twoi potencjalni klienci
- repostuj – udostępnij u siebie na profilach lub na łamach stories zdjęcia klientów z Twoimi produktami → taki zabieg dodatkowo sprawi, że Twoi klienci poczują się docenieni
- rozważ kampanię influencerską → tutaj korzyści jest sporo: od możliwości dotarcia do sprecyzowanej grupy odbiorców, przez otrzymanie rekomendacji po nawet materiały, które możesz wykorzystać później na swoich social mediach i w reklamie w innych miejscach.
#tip4: Jeśli nie masz zbyt wielu opinii – zachęć do pozostawienia jej specjalnym rabatem na kolejne zakupy!
5. ANGAŻUJ
– Posty angażujące to świetny sposób, aby zaprosić swoją społeczność do interakcji. Bo w końcu interakcje wpływają pozytywnie na algorytm.
– W efekcie nie tylko zacieśniasz więzy z odbiorcami, lojalizujesz obecnych klientów, ale przede wszystkim zwiększasz zasięgi publikacji.
PRZYKŁAD:
Weźmy dla przykładu tym razem sklep z artykułami dla zwierząt:
Przykład: e-commerce artykuły dla zwierząt
- przygotuj post konwersacyjny i poproś o dokończenie zdania np. „mój pupil ma na imię…” – budujesz kulturę komentowania i pokazujesz, że nie zależy Ci wyłącznie na sprzedaży, tylko na Twoich odbiorcach → gwarantuję Ci, że dobrze zadane pytanie zdziała cuda!
- zorganizuj konkurs → internauci bardzo chętnie biorą udział w takich akcjach
- przygotuj psiego mema → nie bój się czasem spuścić z tonu
- walka na reakcje – zapytaj odbiorców o to, jakie mają pupile w domu i pokaż np. psa, kota, królika i rybki. Do każdego zwierzaka zaproponuj obok reakcję. Zobaczysz, że zbierzesz wiele reakcji, a jak poprosisz jeszcze o zdjęcie pupila w komentarzu lub wskazanie zwierzaka, jakiego nie wymieniłeś – posypie się lawina komentarzy.
#tip5: Pamiętaj, że możesz zaprosić do polubienia swojego fanpage na Facebooku każdą osobę, która zareagowała na Twój post. Zrobisz to klikając w liczbę like’ów i następnie przy każdej osobie “zaproś”. Dzięki temu zwiększasz liczbę fanów na profilu firmowym.
6. POSTAW NA VIDEO
- Statystyki, raporty i badania z ostatnich czasów jasno dają do zrozumienia, że format video jest bardzo angażujący.
- Otwórz się na nowe trendy i wykorzystaj je na swoją korzyść.
PRZYKŁAD:
Załóżmy, że sprzedajesz wyposażenie domu, akcesoria lub meble. Na video możesz:
Przykład: e-commerce wyposażenie wnętrz
- pokazać proces powstawania produktu – czyli takie „jak to jest zrobione”
- zestawiać inspiracje wnętrzarskie – np. pokazanie fotela w różnych wnętrzach, kolorach
- zaprosić za kulisy i „ujawnić” drogę produktu od zamówienia, przez pakowanie, wysyłkę i umieszczenie go finalnie w domu
- wpasować się w trendy – wykorzystaj potencjał TikToka i Reelsów – tam organicznie możesz dotrzeć do wielu tysięcy osób
#tip6: Tak naprawdę w formacie video możesz ograć wszystkie poprzednie pomysły na posty. Video może wymagać więcej czasu i to trzeba mieć na uwadze – ale dzięki niemu zyskujesz o wiele większe możliwości niż w przypadku statyków.
A TERAZ… DZIAŁAJ!
Posiadasz już aż 6 pomysłów na komunikację, którymi spokojnie możesz sobie wypełnić miesięczny harmonogram. A ja… mogłabym tak cały dzień!
Zapraszam zatem do zostawienia serduszka “❤️” pod postem i komentarza – możesz dopytać o interesujący Cię aspekt, zaproponować kolejny pomysł, albo po prostu mnie pozdrowić.