W ostatnim roku TikTok dołączył do czołówki platform społecznościowych. Stał się podstawowym narzędziem komunikacji i eksploracji świata dla młodych ludzi. Ten niezwykły wzrost popularności sprawia, że wiele marek szuka sposobu, by zwiększyć swoje zasięgi i obecność w aplikacji.
Krótkie, zabawne filmy i trendy TikTokowe to dziś najlepszy sposób, by dotrzeć ze swoim produktem do młodego klienta. Warto trzymać rękę na pulsie i śledzić nowe możliwości platformy.
13 października 2022 odbyła się druga edycja TikTok World 2022 – wydarzenia, na którym platforma zaprezentowała nowe funkcjonalności, narzędzie i kierunki rozwoju aplikacji.
Co nowego szykuje dla nas TikTok?
Oto przegląd najważniejszych ogłoszeń z tegorocznego TikTok World:
1. Showtimes
Miejsce, w którym użytkownicy mogą obejrzeć trailery i materiały promocyjne filmów oraz kupić bilet do kina. Ma zapewnić młodym kinomanom dostęp do filmowych newsów. Według badań TikToka – 52% ludzi poznaje nowych aktorów, filmy i seriale dzięki apce. Nowe narzędzie ma pomóc kinom dotrzeć do młodej widowni, ale przede wszystkim – przekłuć zainteresowanie kinem w konsumencki nawyk kupowania biletów za pomocą platformy.
Opcja ta jest częścią szerszej polityki TikToka, który chce kształtować nowe nawyki konsumenckie użytkowników. Platforma chce, by jak najwięcej contentu prowadziło do realnych zakupów w aplikacji – maksymalizując tym samym swoje źródło przychodów i zwiększając możliwości zarabiania dla twórców.
2. „Focused View”
To nowy system targetowania reklam, oparty na badaniu uwagi i zaangażowania użytkowników. Ma być to ulepszenie „Video view” dostępnego aktualnie w managerze reklam na TikToku. Dzięki nowemu systemowi reklamodawcy będą płacić za reklamę tylko wtedy, gdy użytkownik z własnej inicjatywy obejrzy co najmniej 6 sekund filmu lub zareaguje na niego w ciągu pierwszych 6 sekund. Oznacza to, że reklamy będą kierowane do użytkowników realnie zainteresowanych tematem i zaangażowanych w interakcje z marką.
Źródło: TikTok World 2022: Introducing Focused View from TikTok on Vimeo.
Rozwiązanie to nie jest specjalnie rewolucyjne – próg zainteresowania 5 sekund funkcjonuje już długo np. na platformie YouTube. Jednak może pozytywnie wpłynąć na marketing na TikToku, którego użytkownicy przewijają filmy nawykowo i większość reklam po prostu przelatuje pod ich palcami, będąc niezauważoną.
3. Rozbudowanie Lead Gen Ads
TikTok udoskonala także narzędzie targetowania reklam Lead Generation. Platforma odświeży formularze oraz doda możliwość przedstawiania użytkownikom różnych zestawów pytań, bazując na ich poprzednich odpowiedziach. Bardziej elastyczne i dopasowane formularze pozwolą lepiej poznać klientów oraz dopasować do nich treści.
4. Zmiany w Creator Marketplace
TikTok ogłosił także aktualizacje Creator Marketplace – narzędzia do nawiązywania współpracy między markami a twórcami. Creator aktualnie pozwala znaleźć partnera wśród ponad 8 milionów twórców z całego świata.
Ulepszony zostanie system wyszukiwania. Algorytm będzie teraz korzystał z baz poprzednich współpracy twórców z markami, by oferować trafniejsze wyniki wyszukiwania. Firmy będą miały możliwość zamieszania szczegółów nadchodzących kampanii, a Twórcy będą mogli aktywnie zgłaszać chęć współpracy.
Źródło: TikTok World 2022: Introducing Updates to the TikTok Creator Marketplace from TikTok for Business on Vimeo.
Pojawi się także Creator Marketplace Match. Nowa funkcja, dzięki której automatycznie wygeneruje się lista potencjalnych twórców do współpracy na podstawie briefu marki. Ułatwi to znalezienie odpowiednich Influencerów do Twojej kampanii. Według TikToka aż 71% użytkowników ocenia, że to właśnie autentyczność promującego twórcy zachęca ich do zakupów produktów danej marki. Narzędzie to wydaje się więc bardzo przydatne.
Sprawdź jak działa Creator Marketplace tutaj:
➡️ https://creatormarketplace.tiktok.com
5. Creative Solution Finder
TikTok oprócz ogłoszenia nowych funkcjonalności przygotował także poradnik dla reklamodawców. Platforma udostępniła 35-stronnicowy, interaktywny przewodnik po ich kreatywnych rozwiązaniach, który pomoże marketerom zgłębić wiedzęo narzędziach i współpracach reklamowych na TikToku.
Creative Solution Finder zawiera instrukcje i rady, jak m.in. znaleźć właściwego twórcę do promocji Twojej marki “w mniej niż 10 sekund”. Przewodnik zawiera też quiz, który dopasuje treść do Twoich potrzeb i poziomu TikTokowego know-how.
Możesz zapoznać się z przewodnikiem tutaj.
W ramach wydarzenia platforma udostępniła także szereg raportów badawczych i spostrzeżeń odbiorców, w tym tych danych i notatek o trendach.
💙 73% użytkowników czuje się bardziej przywiązanych do marki, dzięki interakcjom na TikToku.
💙 Marki są zapamiętywane 40% bardziej, dzięki promocji na TikToku niż na innych portalach.
💙 TikTok jest teraz najszybciej rozwijającym się kanałem promocyjnym. 15% ludzi odkrywa nowe produkty przez tę platformę, biorąc pod uwagę wszystkie przekazy medialne i polecenia osobiste.
Wnioski?
Warto uwzględnić TikToka w swoich działaniach marketingowych. Szczególnie, gdy chcesz dotrzeć ze swoją marką do młodych odbiorców, którzy używają aplikacji nawet kilka godzin dziennie.
A jeśli chcesz poznać nowe możliwości TikToka i wykorzystać je w nadchodzących świątecznych kampaniach – skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy.
W fazie ofertowania, w oparciu o Twoje cele biznesowe, przedstawiamy swój zamysł i kierunek rozwoju Twojej firmy w internecie.
źródła:
https://newsroom.tiktok.com/
https://www.socialmediatoday.com/