RSM × Cerko

Branża: Beauty (Dermokosmetyki)

Cel: Wprowadzenie marki do Social Media.

Zwiększenie świadomości marki i wzrost sprzedaży, dzięki obecności w mediach społecznościowych.

Zakres działań: 

  • Strategia Social Media.
  • Obsługa i moderacja Facebook & Instagram.
  • Organizacja konkursów w Social Mediach.
  • Kampanie reklamowe Meta Ads.
  • Influencer marketing.
  • Content foto&wideo.

Cerko to dermokosmetyki do codziennej pielęgnacji skóry wymagającej specjalistycznego traktowania. Marka odpowiada na potrzeby osób ze skórą suchą, skłonną do rogowacenia, wrażliwą oraz zmagających się z alergiami, AZS czy łuszczycą.

 

Marka Cerko powstała ponad 20 lat temu. Do połowy 2022 roku Cerko nie było w ogóle obecne w Social Mediach. Dlatego potencjał Facebooka i Instagrama postanowiono wdrażać stopniowo – najpierw wprowadzając linię Cerkopil, a później wciągając do komunikacji wszystkie produkty.

ETAP 1: STRATEGIA

W pierwszej kolejności zabraliśmy się za przygotowanie strategii komunikacji. Działania rozpoczęliśmy od szkolenia produktowego, w trakcie którego lepiej poznaliśmy ofertę i wyróżniki marki. 

A następnie na bazie pozyskanych danych oraz dodatkowego researchu opracowaliśmy:

  • Personę – określiliśmy grupę docelową, poznaliśmy jej bóle i potrzeby. Takie wejście w „skórę naszego klienta” pozwoliło stworzyć strategię, na bazie której zostały opracowane kolejne działania. Persona to dla nas zawsze fundament dla kolejnych działań strategicznych. (Więcej o tworzeniu person przeczytasz w tym wpisie).
  • Kryteria decyzyjne – zachowania klienta idealnego wzięliśmy pod lupę i zdefiniowaliśmy sposoby podejmowania decyzji. Dzięki temu wiemy, na których obszarach należy skupić się bardziej, jakie obiekcje rozbrajać i jakie wyróżniki uwypuklać.
  • Analizę konkurencji – dzięki dogłębnej analizie zidentyfikowaliśmy obszary z największym potencjałem, co pozwoliło nam na wyróżnienie przewag konkurencyjnych. 
  • Value Proposition Canvas – aby jeszcze lepiej zrozumieć to, kim jest klient marki i jaką realną wartość możemy mu dostarczyć, przygotowaliśmy unikalną propozycję wartości. VPC pozwoliło na jeszcze lepsze dopasowanie produktów do oczekiwań i potrzeb grupy docelowej.
  • Mapę drogi konsumenta – przeanalizowaliśmy również ścieżkę zakupową i przygotowaliśmy gotowe komunikaty na każdy etap świadomości klienta. Od budowania potrzeby i świadomości marki, przez ewaluację i proces zakupowy, aż do lojalizacji i polecenia. 
  • Taktykę reklamową – zgromadzone informacje pozwoliły na przemyślany plan działań reklamowych. Budżet podzieliśmy względem celów reklamowych i etapów lejka. Opracowaliśmy targety. I przygotowaliśmy zamysł pierwszych kreacji na bazie komunikatów, które powstały.
  • Strategię komunikacji social media – kilkanaście godzin analiz, researchu i… mamy finał! Tak powstało źródło informacji dotyczące celów i wizji marki, tone of voice,  trendów, sposobów dotarcia, mierników sukcesu, aktywacji odbiorców, kanałów oraz aktyw. 

Nasz Partner,  Agencja Brand Garden odpowiedzialna była za: 
· opracowanie strategii komunikacji,
· pozycjonowanie marek Cerkopil i Cerkoderm,
· rebranding obu marek,
· web development + content www,
· render packshotów,
· wypracowanie claimów i głównego KV,
· wizualna identyfikacja w mediach społecznościowych (Facebook + Instagram),
· wprowadzenie marki w social media przy współpracy z nami.

A skoro mamy przemyślaną strategię dla działań w mediach społecznościowych – możemy iść dalej!

ETAP 2: DZIAŁANIE

Z Cerko zaczynaliśmy od zera. Dlatego koleje etapy naszej współpracy obejmowały:

  • utworzenie Menadżera Firmy,
  • stworzenie profilu na Facebooku i Instagramie oraz zadbanie o ich kluczowe elementy,
  • podpięcie niezbędnej analityki, która pozwoliła na mierzenie efektywności reklam i późniejszą skuteczną optymalizację.

I wystartowaliśmy! Pierwsze publikacje, grafiki, animacje i reklamy spod naszej myszki, ujrzały światło Social Mediów w czerwcu 2022 roku.

W ciągu 6 miesięcy na samym Facebooku udało nam się zdobyć...

0
obserwatorów
0
polubień i reakcji
0
komentarzy
0
kliknięć linku

ESTETYKA, SPÓJNOŚĆ, EDUKACJA.

W komunikacji postawiliśmy przede wszystkim na edukacyjne treści, które zaczęły przyciągać nowych odbiorców. Na profilach marki stworzyliśmy bezpieczną przestrzeń, w której odbiorcy mogą liczyć zawsze na sprawdzone i wartościowe informacje, a także mają możliwość wejścia w dialog z marką oraz dzielenia się swoimi doświadczeniami i zadawania pytań.

Narzędziem, które pozwoliło nam zbliżyć się do odbiorców była m.in. aktywna komunikacja. Ta praktyka nie tylko skróciła dystans na linii klient-marka, ale także skutecznie wpłynęła na budowanie kultury komentowania na profilach.

ZAANGAŻOWANIE.

Obok treści edukacyjnych, ważnym czynnikiem, który wpłynął pozytywnie na budowę zaangażowania, były luźniejsze treści zachęcające do interakcji. Wyzwaniem było przygotowanie takich publikacji, które byłyby jednocześnie edukujące (nie wpływały negatywnie na budowany wizerunek) i angażujące.  Ale i z tym zadaniem sobie poradziliśmy.

Jako jedno z narzędzi zwiększających zaangażowanie wykorzystaliśmy konkurs. W ramach tego działania opracowaliśmy całą koncepcję zabawy, zadbaliśmy o prawne aspekty, a także braliśmy udział w przygotowaniu paczki. Efekt? Duże zaangażowanie pod publikacją, dotarcie do nowych osób, obniżenie kosztu reklamy, a także dodatkowa wartość dla obserwujących.

EFEKTYWNY INFLUENCER MARKETING.

W kolejnych miesiącach rozpoczęliśmy także działania związane z influencer marketingiem. Postawiliśmy na osoby, które są ekspertami w branży, liderami opinii. Odbiorcami marki często są osoby z ograniczoną decyzyjności. Osoby, które przy wyborze produktów dla swojej problematycznej skóry kierują się opiniami lekarzy, znajomych i ekspertów.

Ten ruch była strzałem w 10, ponieważ produkt, który promowaliśmy zanotował skok sprzedażowy. Dodatkowo, obok wzrostu sprzedaży i zasięgów, „efektem ubocznym” był wzrost liczby obserwujących na profilu.

PROFESJONALNA SESJA ZDJĘCIOWA.

Kolejnym krokiem, który pozwolił nam podnosić jakość publikowanych treści i jeszcze efektywniej prowadzić komunikację było zrealizowanie dla marki sesji zdjęciowej produktowej. Zdjęcia wzbogaciły nie tylko profile i kreacje reklamowe, ale także z powodzeniem wykorzystywane mogą być w innych materiałach reklamowych marki, takich jak katalogi, czy materiały do użytku offline.

Sesję zdjęciową wykonaliśmy we współpracy z Hexo Group.

ROZSZERZENIE WSPÓŁPRACY.

Owocem przemyślanych i efektywnych działań dla linii produktów Cerkopil było podjęcie decyzji o rozszerzeniu współpracy.

Marka Cerko sprawdziła potencjał mediów społecznościowych i zdecydowała się na wejście „obiema nogami” do świata Social Media w 2023 roku.  W rezultacie:

  • odświeżyliśmy strategię dopasowując ją do nowych potrzeb, 
  • do komunikacji zostały wciągnięte wszystkie linie kosmetyków Cerko,
  • przygotowaliśmy plan kolejnych współprac z influencerami. 

Dziękujemy marce Cerko za zaufanie 💙 A Ciebie zapraszamy do śledzenia efektów naszej współpracy na Facebooku i Instagramie.

Dialog z klientem i umiejętność dostosowania się do jego potrzeb to zdecydowanie Wasza mocna strona. Doceniamy, że potraficie przekazać to, co ważne w atrakcyjny dla odbiorcy sposób.
Bardzo cenimy sobie dbałość o ciągły rozwój naszej współpracy.
Anna Pilarska i Sylwia Gorzkowska
CERKO
Ania Wojtalik
Head of Social Media
Sabina Migdał
Social Media Specialist
Ania Juraszek
Senior Social Media Ads Specialist
Magdalena Mihilewicz
Motion Graphic Designer
Paweł Kosiński
Graphic Designer

NEWSLETTER
social media