Branża: Meblarska (Pracownia meblarska).
Cel: Zwiększenie świadomości marki i wzrost sprzedaży, dzięki obecności w mediach społecznościowych.
Zakres działań:
- Obsługa Facebook & Instagram.
- Kampanie reklamowe Meta Ads.
- CASE
Siła wewnętrzna to wrocławska pracownia meblarska. Marka powstała w 2014 roku i zgodnie ze swoimi wartościami – tworzy nie tylko meble na wymiar, a projekty, które nadają wnętrzu nową siłę.
W 2020 roku firmie nie brakowało zleceń, ale w działań marketingowych brakowało koncepcji i regularności. Wyzwaniem było poukładanie działań w taki sposób, aby jednocześnie zwiększyć społeczność wokół marki, zbudować profesjonalny wizerunek i przyciągnąć nowych Klientów.
- JAK SOBIE PORADZILIŚMY?
ETAP 1: PORZĄDEK
W pierwszej kolejności zabraliśmy się za uporządkowanie i dopracowanie profili w Social Mediach – tak, aby były atrakcyjne, spójne i tożsame z marką. Nasza praca na tym etapie polegała głównie na:
- aktualizacji opisów, nazw, logo
- odświeżeniu wyglądu strony na Facebooku
- odświeżeniu wyglądu profilu na Instagramie
- wypracowanie KV i stworzenie grafik na Social Media
ETAP 2: DZIAŁANIA
Kiedy już zadbaliśmy o podstawy i doprowadziliśmy profile do porządku, mogliśmy skupić się na zwiększaniu zasięgu i budowie społeczności. Do działania podeszliśmy:
- organicznie – publikując regularnie treści na Facebooku i Instagramie
- reklamowo – zwiększając zasięg i aktywność
- EFEKTY
INSTAGRAM. Dbałość o detal od początku była wpisana w DNA marki. Ten wyróżnik przenieśliśmy również do Social Mediów. Szczególnie zadbaliśmy o odpowiednią prezentację zrealizowanych projektów. Z jednej sesji zdjęciowej wyciągaliśmy kilka pomysłów na posty – zdjęcia, karuzele, rolki, stories! Z czasem Instagram stał się źródłem inspiracji dla innych i portfolio marki.
Instagram Stories wykorzystaliśmy również do skracania dystansu i w harmonogramie zaplanowaliśmy miejsce na blok making of. To tam pojawiały się nagrania z warsztatu i budowy – do odbiorców mówił bezpośrednio Kuba, właściciel pracownik, my tylko pomagaliśmy w pomysłach i montażu. Realizacje są ważne, ale wiemy, że to relacje i zaangażowana społeczność napędzają sprzedaż.
FACEBOOK. Zadanie było jasne – podkreślić, że Siła Wewnętrzna zna się na rzeczy. Branża wnętrzarska żyje trendami, więc w strategii nie mogło zabraknąć edukacyjno-inspirujących postów. We wpisach korzystaliśmy z wiedzy i doświadczenia pracowników stolarni, a odbiorcom dawaliśmy unikatową wartość, dzięki której podjęcie decyzji o aranżacji wnętrz stawało się prostsze.
Jakość, ekspertyza, autentyczność – te działania przełożyły się nie tylko na serduszka pod postami, ale przede wszystkim na zapytania o współpracę. I tak, wspólnymi działaniami zapełniliśmy kalendarz stolarni na najbliższe kilka miesięcy.
- ZA HISTORIĘ SUKCESU ODPOWIADAJĄ