RSM × Siła Wewnętrzna

Branża: Meblarska (Pracownia meblarska).

Cel: Zwiększenie świadomości marki i wzrost sprzedaży, dzięki obecności w mediach społecznościowych.

Zakres działań: 

  • Obsługa Facebook & Instagram.
  • Kampanie reklamowe Meta Ads.

Siła wewnętrzna to wrocławska pracownia meblarska. Marka powstała w 2014 roku i zgodnie ze swoimi wartościami – tworzy nie tylko meble na wymiar, a projekty, które nadają wnętrzu nową siłę.

W 2020 roku firmie nie brakowało zleceń, ale w działań marketingowych brakowało koncepcji i regularności. Wyzwaniem było poukładanie działań w taki sposób, aby jednocześnie zwiększyć społeczność wokół marki, zbudować profesjonalny wizerunek i przyciągnąć nowych Klientów. 

ETAP 1: PORZĄDEK

 

W pierwszej kolejności zabraliśmy się za uporządkowanie i dopracowanie profili w Social Mediach – tak, aby były atrakcyjne, spójne i tożsame z marką. Nasza praca na tym etapie polegała głównie na:

  • aktualizacji opisów, nazw, logo
  • odświeżeniu wyglądu strony na Facebooku
  • odświeżeniu wyglądu profilu na Instagramie
  • wypracowanie KV i stworzenie grafik na Social Media

ETAP 2: DZIAŁANIA

 

Kiedy już zadbaliśmy o podstawy i doprowadziliśmy profile do porządku, mogliśmy skupić się na zwiększaniu zasięgu i budowie społeczności. Do działania podeszliśmy:

  • organicznie – publikując regularnie treści na Facebooku i Instagramie
  • reklamowo – zwiększając zasięg i aktywność
Mocną stroną były wysokiej jakości sesje zdjęciowe, dlatego w komunikacji postawiliśmy przede wszystkim na prezentacje zrealizowanych projektów. Ponadto opracowaliśmy mniejsze bloki komunikacyjne – edukacyjny i inspiracyjny. Zadbaliśmy również o relację z odbiorcami i regularnie publikowaliśmy treści behind the scenes. 

INSTAGRAM. Dbałość o detal od początku była wpisana w DNA marki. Ten wyróżnik przenieśliśmy również do Social Mediów. Szczególnie zadbaliśmy o odpowiednią prezentację zrealizowanych projektów. Z jednej sesji zdjęciowej wyciągaliśmy kilka pomysłów na posty – zdjęcia, karuzele, rolki, stories! Z czasem Instagram stał się źródłem inspiracji dla innych i portfolio marki.

Instagram Stories wykorzystaliśmy również do skracania dystansu i w harmonogramie zaplanowaliśmy miejsce na blok making of.  To tam pojawiały się nagrania z warsztatu i budowy – do odbiorców mówił bezpośrednio Kuba, właściciel pracownik, my tylko pomagaliśmy w pomysłach i montażu. Realizacje są ważne, ale wiemy, że to relacje i zaangażowana społeczność napędzają sprzedaż.

W ciągu 6 miesięcy, niemal od zera, na samym Instagramie udało nam się wygenerować takie liczby!
zasięg
0
wizyty w profilu
0
obserwatorzy
0

INSTAGRAM PRZED:

INSTAGRAM PO:

FACEBOOK. Zadanie było jasne – podkreślić, że Siła Wewnętrzna zna się na rzeczy. Branża wnętrzarska żyje trendami, więc w strategii nie mogło zabraknąć edukacyjno-inspirujących postów. We wpisach korzystaliśmy z wiedzy i doświadczenia pracowników stolarni, a odbiorcom dawaliśmy unikatową wartość, dzięki której podjęcie decyzji o aranżacji wnętrz stawało się prostsze.

Jakość, ekspertyza, autentyczność – te działania przełożyły się nie tylko na serduszka pod postami, ale przede wszystkim na zapytania o współpracę. I tak, wspólnymi działaniami zapełniliśmy kalendarz stolarni na najbliższe kilka miesięcy.

Agnieszka Czepiel
Social Media Specialist

NEWSLETTER
social media