Klient: Firma zajmująca się medycyną mitochondrialną. Dystrybutor suplementów odżywczych i kosmetyków.
Cel:
- Wzrost wartości sprzedaży z kanału Facebook Ads.
- Zwiększenie liczby zakupów.
- Zwiększenie ruchu na stronie..
Zakres działań:
Kampanie Reklamowe Meta Ads (Facebook i Instagram).
-
CASE
W styczniu 2022 roku zgłosiła się do nas firma oferująca wysokiej jakości witaminy i suplementy. Marka obecna jest na rynku od 10 lat, jej działania wyróżniają się innowacyjnym podejściem do medycyny i skupiają się na szerzeniu wiedzy na temat mitochondriów.
Wcześniejsze działania reklamowe nie przynosiły spodziewanych efektów. Marka zmagała się z niestabilną sprzedażą i brakiem świadomości odbiorców na temat produktów i ich działania. Wyzwanie stanowiło zwiększenie sprzedaży poprzez Facebooka i Instagrama, a następnie utrzymanie jej na zadowalającym poziomie.
-
JAK SOBIE PORADZILIŚMY?
ETAP 1: FUNDAMENTY KOMUNIKACJI
Działania rozpoczęliśmy od poznania grupy docelowej – odbiorców, do których mieliśmy kierować komunikat reklamowy. Dokładna analiza potrzeb, bóli i pragnień pozwoliła nam na dostosowanie języku i wypracowanie unikatowych komunikatów.
W ramach działań strategicznych stworzyliśmy:
- Personę – szczegółowy opis klienta idealnego, który stanowił punkt wyjścia dla kolejnych działań.
- Mapę drogi konsumenta – analizę ścieżki zakupowej, która pozwoliła na dopasowanie komunikatów w zależności od stopnia świadomości odbiorcy.
- Strategię komunikacji – matrycę podsumowującą wypracowane wcześniej założenia i stanowiącą fundament późniejszych działań.
Wiemy, jak ważne jest uwypuklanie przewag. Dlatego do naszych regularnych działań wciągnęliśmy comiesięczną analizę konkurencji – by identyfikować i komunikować na bieżąco główne przewagi.
-
NEWSLETTER
SOCIAL MEDIA
ETAP 2: LEJEK, TAKTYKA REKLAMOWA, DZIAŁANIA
Po dokładnym poznaniu produktów i grupy docelowej przyszedł czas na działania. Dzięki wcześniej wypracowanej strategii, stworzenie lejka i taktyki reklamowej było niemal formalnością. Do każdego etapu przyporządkowaliśmy odpowiedni cel reklamowy, następnie target oraz sprecyzowany komunikat.
W górze lejka docieraliśmy do zupełnie nowych odbiorców. Na tym etapie skupiliśmy się na maksymalnym testowaniu opcji targetowania. Stworzyliśmy różne grupy – m.in. oparte o konkretne zainteresowania związane ze zdrowiem i te na bazie podobnych odbiorców. Szybko okazało się, że precyzyjnie dobrany target pozwolił nam na utrzymywanie niskiego koszty zakupu nawet w TOF-ie.
Dążąc do maksymalizacji zwrotów z inwestycji, utworzyliśmy strukturę grup remarketingowych, bazujących na zachowaniach klientów na stronie oraz aktywności podejmowanych na Facebooku i Instagramie. Stworzyliśmy szeroki wachlarz grupy, począwszy o osób, które dodały produkt do koszyka w ciągu ostatnich 7 dni, po tych, którzy tylko przeglądali produkty w przeciągu ostatnich miesięcy. Następnie w zależności od tego ile minęło od ostatniego kontaktu z marką i na którym etapie ścieżka została przerwana – puszczaliśmy odpowiedni komunikat.
-
EFEKTY PO 12 MIESIĄCACH WSPÓŁPRACY
- UMÓW SIĘ NA BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ
Poprzez stałe optymalizowanie kampanii reklamowych, testowanie nowych rozwiązań i poszukiwanie złotego środka udało nam polepszać wyniki z miesiąca na miesiąc.
W porównaniu do historycznych wyników:
- zwiększyliśmy efektywność wydawania 1 złotówki o ponad 35%
- obniżyliśmy koszt zakupu o około 10 złotych
- zwiększyliśmy miesięczną liczbę wyświetleń strony docelowej o ponad 1000
Po ustabilizowaniu sprzedaży rozwinęliśmy działania reklamowe o rozwój profili na Facebooku i Instagramie.
- ZA HISTORIĘ SUKCESU ODPOWIADAJĄ
- UMÓW SIĘ NA BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ