PERSKINDOL to szwajcarski żel na bóle mięśni i stawów, rekomendowany osobom aktywnym fizycznie. Dzięki unikalnemu działaniu chłodząco-rozgrzewającemu wpływa on pozytywnie na organizm: zmniejsza uczucie bólu i rozluźnia napięte mięśnie. Produkt jest dystrybuowany na polski rynek przez Qpharma Sp. z o.o.
ZAKRES DZIAŁAŃ
- Obsługa i moderacja kanałów social media — Facebook, Instagram oraz TikTok.
- Koordynowanie i postprodukcja UGC.
- Organizacja konkursów w social mediach.
- Kampanie reklamowe Meta Ads oraz TikTok Ads.
- WYZWANIE
Perskindol to marka oferująca produkty dostępne bez recepty w aptekach stacjonarnych i internetowych. W momencie podejmowania współpracy Perskindol był promowany głównie wśród środowiska medycznego, a więc pacjenci poznawali produkt wyłącznie przy pomocy lekarzy oraz farmaceutów. Marka nie była obecna w social mediach, co powodowało lukę w komunikacji kierowanej do pacjenta.
Marka stanęła przed wyzwaniem zbudowania profili w mediach społecznościowych od zera oraz wyróżnienia się i zwiększenia świadomości wśród grupy docelowej, jednocześnie pamiętając o zaostrzonych regulacjach reklamowych w branży medycznej.
- ROZWIĄZANIE
Odrzuciliśmy powtarzalne w branży medycznej schematy i zamiast skupić się wyłącznie na skutecznym działaniu produktu, zastanowiliśmy się, co tak naprawdę lubi grupa docelowa i jakie treści mogą być dla niej interesujące (Co nam się najlepiej sprawdziło? O tym przeczytasz niżej!).
I tak Perskindol — wcześniej nieobecny na popularnych platformach social media — wkroczył na Facebooka, Instagrama i TikToka, gdzie krok po kroku zaczęliśmy budować zaangażowaną społeczność. Restrykcje narzucone na branżę medyczną nie stanęły nam na drodze, bo wszystkie treści tworzyliśmy zgodnie z wytycznymi i we współpracy z Działem Prawnym i Medycznym.
Już po sześciu miesiącach działań odnotowaliśmy wzrost średniej liczby wyszukiwań związanych z marką.
Jednak te rezultaty poprzedził szereg zaplanowanych i przemyślanych działań, przez co osiągnęliśmy zakładane efekty.
- UMÓW SIĘ NA BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ
- DZIAŁANIA STRATEGICZNE
Współpracę z Qpharma Sp. z o.o. w zakresie działań Social Media dla marki Perskindol rozpoczęliśmy w sierpniu 2023 roku. Pierwszym krokiem było przygotowanie strategii komunikacji, którą opracowaliśmy przy współpracy z naszym Partnerem, agencją reklamową Brand Garden.
Agencja Brand Garden była odpowiedzialna za:
- opracowanie strategii komunikacji;
- wypracowanie claimów i głównego KV;
- identyfikację person;
- wizualną identyfikację w mediach społecznościowych (Facebook + Instagram);
- wprowadzenie marki w social media przy współpracy z nami.
Z kolei do naszych zadań należało:
- przygotowanie analizy konkurencji i wskazanie na jej podstawie przewag konkurencyjnych w komunikacji żelu Perskindol;
- opracowanie mapy drogi konsumenta oraz kryteriów decyzyjnych;
- przygotowanie lejków sprzedażowych wraz z miernikami sukcesu;
- prowadzenie komunikacji i działań reklamowych w social mediach.
- ANGAŻUJĄCE PROFILE
Na początku współpracy naszym głównym celem było zbudowanie w internecie wizerunku marki i zgromadzenie wokół profili zaangażowanej społeczności osób aktywnych fizycznie. Wiemy, że nie jest to łatwe zadanie — szczególnie że wyroby medyczne są w reklamie objęte dodatkowymi regulacjami.
Co więcej, budowanie wizerunku w mediach społecznościowych od zera wymaga czegoś więcej, niż publikowania postów produktowych — profile powinny wpływać na emocje odbiorców, nawiązywać do pasji i zainteresowań grupy docelowej, bo dzięki temu odbiorcy angażują się w społeczność, a co za tym idzie, zapamiętują markę.
By jak najlepiej osiągnąć zakładane przez nas cele, wybraliśmy 3 kanały dotarcia do naszej grupy docelowej:
We wskazanych kanałach postawiliśmy głównie na komunikację angażującą i edukacyjną nawiązującą do różnego rodzaju aktywności sportowych. Publikacje uzupełnialiśmy o treści wizerunkowe i produktowe. Tematykę treści dopasowaliśmy do specyfiki danego medium, jednocześnie wykorzystując dostępne na poszczególnych platformach formaty.
- USER-GENERATED CONTENT
Ogromny potencjał w promocji marki mają treści wideo, dlatego w ramach naszych założeń komunikacyjnych postawiliśmy na dużą liczbę publikacji wykorzystujących ten format.
Elementem, który stanowił wyróżnik marki oraz przewagę konkurencyjną było UGC, czyli treści dotyczące marki, które zostały utworzone przez niezależnych autorów. Tego typu materiały mają wiele zalet — przede wszystkim jest to autentyczność; co więcej UGC daje odbiorcom możliwość utożsamiania się z marką i zachęca do większego zaangażowania pod publikacjami.
Jedną z twórczyń, która realizowała dla nas UGC, była Basia Rupala-Kapuścińska, trenerka personalna, która na co dzień prowadzi treningi indywidualne i grupowe — zarówno na żywo, jak i wirtualnie.
Zaprosiliśmy Basię do współpracy, ponieważ treści publikowane na jej kanałach w social mediach są naturalne, niosą wartość dla odbiorców taką jak edukacja czy motywacja. Co więcej, znajduje się ona w grupie docelowej marki, dlatego odbiorcy treści na kanałach Perskindolu mieli szansę utożsamiać się z twórczynią.
Dzięki naszej współpracy Basia stała się ambasadorką marki, a Perskindol zyskał autentyczność, co przyczyniło się do zwiększenia zaangażowania użytkowników oraz budowy silniejszych relacji ze społecznością online.
- TIKTOK
- CO DALEJ?
Po pół roku działań zwiększyliśmy świadomość marki w społeczeństwie i zgromadziliśmy wokół profili społeczność, która aktywnie udziela się pod publikowanymi przez nas treściami.
Na tym nasze działania się nie kończą, ponieważ długofalowo chcemy, by Perskindol był pierwszym wyborem osób aktywnych w Polsce. W związku z tym w kolejnych miesiącach będziemy konsekwentnie realizować przyjęte założenia związane z działaniami organicznymi na profilach, a także wprowadzać dodatkowe kampanie reklamowe, których celem będzie zwiększenie ruchu na stronie www i zakupów w aptekach internetowych oraz stacjonarnych.
- WSPÓŁPRACA OCZAMI KLIENTA
- ZA HISTORIĘ SUKCESU ODPOWIADAJĄ
- UMÓW SIĘ NA BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ