RSM × JURA

JURA POLAND to polski oddział szwajcarskiej firmy produkującej automatyczne ekspresy do kawy klasy premium. Od 1931 roku marka JURA jest kojarzona z najwyższą jakością, pionierskimi innowacjami i ponadczasowym wzornictwem.

ZAKRES DZIAŁAŃ
Performance marketing (Meta Ads + Google Ads)

  • Zwiększenie sprzedaży offline u dystrybutorów.
  • Zwiększenie sprzedaży online na sklepie internetowym.
  • Zbudowanie największej w Polsce społeczności kawoszy premium w Social Media.
  • Zwiększenie widoczności marki JURA POLAND w Internecie i dotarcie do nowych odbiorców.
  • Dotarcie do jak największej liczby odbiorców w trakcie premiery nowych produktów poprzez Social Media oraz Google.

Współpracę z JURA POLAND rozpoczęliśmy w marcu 2020 roku. Marka już wtedy była rozpoznawalna na polskim rynku i z sukcesem realizowała strategię sprzedażową, jednocześnie w Social Media była niemal nieobecna.

Pierwszym postawione przed nami oraz agencją BeClou wyzwaniem było przygotowanie strategii rozwoju profili marki na Facebooku i Instagramie, oraz zajęcie pozycji numer 1 pod względem wielkości społeczności kawoszy premium w Polsce.

Nasz Partner, agencja BeClou odpowiedzialna była za:

  • koncept kreatywny,
  • produkcję contentu zdjęciowego,
  • koncepcje na profile marki w Social Media,
  • przygotowanie treści, prowadzenie profili i moderację na Facebooku i Instagramie.

Naszym zadaniem było stworzenie taktyki reklamowej i opieka nad kampaniami Social Media.

ANALIZA SYTUACJI WYJŚCIOWEJ: LIDER WŚRÓD PRODUCENTÓW AUTOMATYCZNYCH EKSPRESÓW DO KAWY KLASY PREMIUM JEST NIEMAL NIEWIDOCZNY W SOCIAL MEDIA.

Najwyższa jakość, pionierskie innowacje, pierwszorzędne wzornictwo. Firma, której przedmiotem działalności są wyłącznie automatyczne ekspresy do kawy klasy premium. O pozycję lidera nie musieliśmy się martwić. A żeby ją podkreślić, postawiliśmy sobie jasny cel: stworzyć największą w Polsce społeczność kawoszy premium.

Do realizacji celu wizerunkowego wykorzystaliśmy narzędzie, w którym czujemy się jak ryba w wodzie — Meta Ads. Kampania na polubienia to nie wszystko. Wiemy, że szybko i tanio można nabić tysiące obserwatorów, ale nie to chcieliśmy osiągnąć. Dążyliśmy do zwrócenie uwagi grupy docelowej i pokazanie wartości płynącej z obserwowania profili marki. Tak, aby społeczność była zaangażowana, chętnie brała udział w dyskusjach i wymieniała się własnymi doświadczeniami. Dlatego w kampanii postanowiliśmy na różnorodność.

Co zrobiliśmy?

  • We współpracy z agencją BeClou wypracowaliśmy wartość płynącą z obserwowania profili.
  • Przygotowaliśmy kilkadziesiąt komunikatów reklamowych dopasowanych do poszczególnych targetów.

Jak mierzyliśmy efekty?

  • Zaangażowanie pod postami.
  • Liczba obserwatorów i fanów na profilach marki.

W przeciągu roku zwiększyliśmy społeczność na Instagramie o 476%. JURA POLAND zajęła miejsce w czołówce polskich profili kawowych, a my rozszerzyliśmy współpracę i przejęliśmy opiekę nad całym performance marketingiem – od tamtego momentu pod naszą stałą opieką są kampanie reklamowe w systemie Meta i Google.

WYZWANIE: ZWIĘKSZENIE WIDOCZNOŚCI MARKI JURA POLAND W INTERNECIE I DOTARCIE DO NOWYCH ODBIORCÓW.

Wykorzystując możliwości systemów reklamowych Meta & Google przygotowaliśmy kampanie, których głównym celem było dotarcie do nowych użytkowników i zwiększenie aktywności w witrynie.

Co zrobiliśmy?

  • Zaprojektowaliśmy lejek i przygotowaliśmy komunikację dopasowaną do poziomu świadomości odbiorców.
  • Stworzyliśmy dedykowaną kampanię mającą na celu pozyskanie bezpośrednich połączeń z konsultantami marki.

Jak mierzyliśmy efekty?

  • Badania Brand Lift raportujące wpływ kampanii na świadomości marki i produktów.
  • Zasięg komunikatów reklamowych.
  • Liczba nowych odbiorców w witrynie.
  • Liczba połączeń z konsultantami.

Dzięki naszym działaniom w przeciągu 2 lat liczba nowych użytkowników na stronie zwiększyła się o 147,54%.

WYZWANIE: Przeprowadzenie kampanii digital dla premiery nowych produktów.

Od początku współpracy uczestniczyliśmy w przygotowaniach 6 premier produktowych. Łącznie na potrzeby kampanii przygotowaliśmy ponad 80 komunikatów.

Dla każdego nowego produktu, który wchodzi na polski rynek, projektujemy lejek i przygotowujemy dedykowane kreacje.

WYZWANIE: Opracowanie, wdrożenie i egzekucja strategii marketingowej zwiększającej sprzedaż online oraz offline.

Wykorzystując niemal wszystkie z dostępnych celów reklamowych, zaprojektowaliśmy kampanię na całej długości lejka. Klienta przeprowadzamy przez ścieżkę za pomocą różnorodnych komunikatów, tak aby sam mógł zdecydować czy zakupu chce dokonać przez Internet, czy w punkcie sprzedaży w najbliższym mieście.

Co zrobiliśmy?

  • Przygotowaliśmy kampanię mającą na celu pozyskanie kontaktów dla lokalnych dystrybutorów.
  • Zaprojektowaliśmy komunikację wspierającą odwiedzenie dystrybutorów w najbliższej okolicy lub dokonanie zakupu przez stronę internetową. 

Jak mierzymy efekty?

  • Liczba pozyskanych kontaktów dla lokalnych dystrybutorów.
  • Liczba zakupów w witrynie internetowej i u lokalnych dystrybutorów.

Dzięki naszym działaniom liczba transakcji w sklepie internetowym zwiększyła się r/r o 51,41%, a średnia wartość zamówienia wzrosła o 48,98%. Ponadto, dzięki dedykowanej kampanii wspierającej lokalnych dystrybutorów, w ciągu 3 miesięcy pozyskaliśmy i przekazaliśmy do punktów sprzedaży ponad 840 leadów.

0
follow na Instagramie
0
follow na Facebooku

3 072 178

średni miesięczny zasięg

+167,59%

użytkowników na stronie

+51,41%

transakcji e-commerce r/r

+48,98%

średnia wartość zamówienia r/r

Niesamowita wiedza, którą potrafią dostosować pod indywidualne potrzeby danej firmy. Szczera i bezpośrednia komunikacja, bez obiecywania rzeczy niemożliwych, ale mimo to cały czas z wysoko postawioną poprzeczką. Pracując z Robimy Social Media nie mam poczucia „przepalonego budżetu” – oni naprawdę z każdej kampanii chcą wycisnąć maximum. Wyniki bronią się same, z całego serca polecam współpracę z tą firmą! - Agata Bitowt Brand Manager, JURA Poland
Agata Bitowt
JURA POLAND
Paweł Wach
CEO&Head of Social Media Ads
Agnieszka Czepiel
Senior Social Media Specialist

NEWSLETTER
social media